Tallers d'educació visual i plàstica proposats i realitzats per l'alumnat de tercer curs del Grau d'Educació Infantil. Curs 2011/2012.
Objectius de l'activitat: conèixer l'ampli ventall de tècniques plàstiques a l'albast del mestre d'infantil, ser capaços de dissenyar i gestionar un taller, experimentar i gaudir dels tallers proposats pels companys/es, valorar (punts forts i febles) el propi taller.
En el disseny de cada taller es contemplava:
- concreció de l'objectiu del taller
- explicació de la tècnica a emprar
- alguns referents procedents del món de les arts plàstiques i la cultura visual en general
- alguns exemples d'escoles que haguessin treballat la mateixa tècnica
- la vinculació amb el currículum d'educació infantil
- el material necessari
YARN-BOMBING
VIDEO-ART
Fany Gómez, Estefani Guardia i Anna Griñó
El taller proposava utilitzar la tècnica del video per a narrar i compartir una experiència de vida.
STOP MOTION
Jordi Papió, Tania Ariza, Anna Curto i Cristina Rodrigo
El taller explorava les possibilitats de l'animació amb objectes a partir d'imatges fotogràfiques.
CAMUFLATGE
Irina Clotet, Alba Estrem i Noemi Díaz
El taller proposava imitar, amb pintura de maquillatge, el color i les formes d'un fons (pictòric o fotogràfic) però sobre el propi cos, en aquest cas, la mà.
EL COLOR DE LES OLORS
Mireia Cabré, Marta Castillo i Alba Frató
El taller consistia en representar plàsticament les olors. En una primera fase, els participants del taller oloraven (sense mirar) l'interior d'una capsa prèviament omplerta amb alguna subtància triada per les monitores. Un cop evocades les imatges mentals produïdes per l'experiència olfactiva, es representava lliurement amb diferents materials sobre paper.
Aquest taller va coincidir en el seu plantejament amb el proposat per Maria Lozano, Noèlia Garcia i Paula Arbeloa
INSTAL·LACIÓ
Neus Palau, Laia Rius, Sabrina Samper i Maria Solé
El taller consistia en crear una instal·lació amb paraigües de diferents colors on s’hi puguessin observar totes aquelles pors de les quals ens agradaria protegir-nos. El paraigües es prem com a símbol de protecció.
RETRAT
Sònia Cifuentes, Sílvia Fortuny i Aida Mestre
El taller proposava un canvi de personalitat mitjançant disfresses i el seu posterior retrat i/o autoretrat
TITELLES
Creació de titelles amb materials de reciclatge. Taller proposat per Natàlia Pérez, Jessica Pineda, Salvador Rodríguez i Ainhoa Sanz
Creació de titelles a partir d'un tetrabrik. Taller proposat per Carme Aragonés i Fabrícia Castro
PINTAR SOBRE SUPORTS ALTERNATIUS
Mamen López, Yaiza Reyes, Jéssica Sánchez i Sara Valle
El taller proposava canviar els suports pictòrics tradicionals (tela, paper) per qualsevol suport alternatiu, ja fos natural (padres, fulles...) o artificial (capses, sabates...).
L'ARC DE LES EMOCIONS
Melani Rico, Mònica Pujals, Yéssica Reyes i Olga Pàmies
El taller consistia en crear una instal·lació amb la participació de tothom, de manera que cadascú escrivís en un post stick en quin cas sentia cadascuna de les emocions enunciades (por, alegria, vergonya, etc.)
BODY PAINT
Andrea Albert, Verónica Chacón i Meritxell Cuesta
Les tres monitores van oferir un fragment del seu cos com a suport de creació. Més tard, van crear un cadàver exquisit amb els tres fragments pintats pels participants del taller.
RECICLATGE
Aida Cisnero i Carla Garcia
En el disseny de cada taller es contemplava:
- concreció de l'objectiu del taller
- explicació de la tècnica a emprar
- alguns referents procedents del món de les arts plàstiques i la cultura visual en general
- alguns exemples d'escoles que haguessin treballat la mateixa tècnica
- la vinculació amb el currículum d'educació infantil
- el material necessari
YARN-BOMBING
Sarai Cobler, Natalia González i Meritxell Navarro
El taller proposava aplicar el yarn bombing sobre una cadira trencada de la facultat per a denunciar la mancança d'infrastructures a la universitat
VIDEO-ART
Fany Gómez, Estefani Guardia i Anna Griñó
El taller proposava utilitzar la tècnica del video per a narrar i compartir una experiència de vida.
STOP MOTION
Jordi Papió, Tania Ariza, Anna Curto i Cristina Rodrigo
El taller explorava les possibilitats de l'animació amb objectes a partir d'imatges fotogràfiques.
Video de l'activitat:
CAMUFLATGE
Irina Clotet, Alba Estrem i Noemi Díaz
El taller proposava imitar, amb pintura de maquillatge, el color i les formes d'un fons (pictòric o fotogràfic) però sobre el propi cos, en aquest cas, la mà.
EL COLOR DE LES OLORS
Mireia Cabré, Marta Castillo i Alba Frató
El taller consistia en representar plàsticament les olors. En una primera fase, els participants del taller oloraven (sense mirar) l'interior d'una capsa prèviament omplerta amb alguna subtància triada per les monitores. Un cop evocades les imatges mentals produïdes per l'experiència olfactiva, es representava lliurement amb diferents materials sobre paper.
LUMINOGRAMES
Gisela Domènech, Ainhoa
Gómez i Neus
Jové
L'objectiu del taller era utilitzar la càmara fotogràfica per enregistrar dibuixos fets amb llum, canviant els materials i els suports plàstics habituals per d'altres tan evocadors com la llum i l'aire.
INSTAL·LACIÓ
Neus Palau, Laia Rius, Sabrina Samper i Maria Solé
El taller consistia en crear una instal·lació amb paraigües de diferents colors on s’hi puguessin observar totes aquelles pors de les quals ens agradaria protegir-nos. El paraigües es prem com a símbol de protecció.
RETRAT
Sònia Cifuentes, Sílvia Fortuny i Aida Mestre
El taller proposava un canvi de personalitat mitjançant disfresses i el seu posterior retrat i/o autoretrat
TITELLES
Creació de titelles amb materials de reciclatge. Taller proposat per Natàlia Pérez, Jessica Pineda, Salvador Rodríguez i Ainhoa Sanz
Creació de titelles a partir d'un tetrabrik. Taller proposat per Carme Aragonés i Fabrícia Castro
PINTAR SOBRE SUPORTS ALTERNATIUS
Mamen López, Yaiza Reyes, Jéssica Sánchez i Sara Valle
El taller proposava canviar els suports pictòrics tradicionals (tela, paper) per qualsevol suport alternatiu, ja fos natural (padres, fulles...) o artificial (capses, sabates...).
L'ARC DE LES EMOCIONS
Melani Rico, Mònica Pujals, Yéssica Reyes i Olga Pàmies
El taller consistia en crear una instal·lació amb la participació de tothom, de manera que cadascú escrivís en un post stick en quin cas sentia cadascuna de les emocions enunciades (por, alegria, vergonya, etc.)
BODY PAINT
Andrea Albert, Verónica Chacón i Meritxell Cuesta
Les tres monitores van oferir un fragment del seu cos com a suport de creació. Més tard, van crear un cadàver exquisit amb els tres fragments pintats pels participants del taller.
RECICLATGE
Aida Cisnero i Carla Garcia
El taller proposava la creació de flors a partir d'objectes i materials quotidians
ESTAMPACIÓ
Raquel Dionisiso i Marion Calvera
Taller d'estampació sobre tela amb elements naturals i també amb objectes d'ús quotidià
Aquest taller va coincidir en el seu plantejament amb el proposat per Dolors Boronat, Mar Carré i Núria Caballé. Aqui teniu el video de l'experiència:
Laura Heredia i Cèlia Ibáñez van proposar també un taller d'estampació però, aquesta vegada, inspirat en Paul Klee. Els instruments utilitzats eren esponges amb formes geomètriques i, el suport, paper.
FOTOMUNTATGE
Mònica Antiller i Montserrat Azorín
El taller explorava les possibilitats del fotomuntatge per a crear situacions insòlites i mons surrealistes
ALIMENTS QUE PINTEN
Anabel Revelles, Cristina Baltà, Yolanda Ortega i Jennifer Vazquez
El taller consistia en pintar amb aliments (melmelada, natilles de xocolata, cafè, etc.). Les monitores van construir un habitacle amb cartró per entrar-hi i pintar, especialment dissenyat pel taller, amb l'objectiu de crear un ambient íntim on gaudir i experimentar amb els aliments.
No hay comentarios:
Publicar un comentario