AUTOREPRESENTACIONS

Imatges que contenen una reflexió sobre la identitat. Reflexions, a través de mitjans artístics, sobre els trets físics, social i culturals que defineixen la identitat.



Exercici sobre el tema de l'autorepresentació fet al Grau d'Educació Primària durant el curs 2013/2014 dins la matèria Ensenyament i Aprenentatge de l'Educació Visual i Plàstica:

Hèctor s'autoretrata a través de la mirada dels altres:




Exercicis sobre el tema de l'autorepresentació fets al Grau d'Educació Infantil durant el curs 2013/2014 dins la matèria Ensenyament i Aprenentatge de l'Educació Visual i Plàstica:

Judit s'autoretrata creant la seva silueta amb elements significatius:

 



La Laia crea un àlbum personal autoretratant-se a partir de la mirada dels altres:


















Exercicis sobre el tema de l'autorepresentació fets al Grau d'Educació Primària durant el curs 2012/2013 dins la matèria Ensenyament i Aprenentatge de l'Educació Visual i Plàstica:


Jordina, autoretrat format per un mosaic digital fet amb  el programa Andrea Mosaic i fotografíes extretes de l'àlbum familiar:


Detall de l'autoretrat de la Jordina: 



Beatriz, autoretrat fet amb les tècniques de body painting i stop motion:


Beatriz: "El que volia era exterioritzar el meu jo intern. Els meus defectes serien l'infern i les meves virtuds, el cel. Les cames, que són la part més baixa, és on estaria l'infern, mentre que el cap i fins la cintura, que són les parts superiors del cos, estaria el cel i, per tant, les meves virtuds".


Davinia, fotomuntatge que uneix diferents generacions:





Davinia: "En muchas ocasiones desearía que el reloj biológico de algunas personas se parara o que incluso retrocediera. (...) En este montaje he unido en una sola fotografía a mi abuela y a mi con su misma edad, ¿cómo sería nuestra vida si las dos viviéramos con la misma edad en el s.XXI?" 
Autoretrat-assemblage de la Glòria:


Glòria: "Els referents artístics que em van portar a fer un treball d’aquest tipus van ser Amadeo Modigliani i Marcel Duchamp. Ambdós m’han sigut d’ajuda per poder representar el que volia i com ho volia.

Vivim en una societat en la que, cada vegada més, la gent ens passa més desapercebuda. Veiem gent amunt i avall tots els dies i només veiem això, gent. I sovint oblidem que no tots som iguals, que cada persona té la seva pròpia història, les seves vivències... que la fan una persona autèntica i especial per algun motiu. El meu treball em serveix com a crítica sobre aquest fet, i per prendre consciència de les persones que ens envolten. Els envasos m’ajudaven a expressar aquesta barrera que no ens permet ser accessibles a l’interior de les persones, i a l’inrevés. De la mateixa manera que no podem jugar amb una nina si no "l’alliberem" del seu envàs. Però aquest marc té un forat. Em vaig maquillar com si es tractés de la cara d’una nina, una de tantes que m’envoltaven. De sobte, vaig crear-me una imatge en la que deixo de ser jo. Ara sí estava complerta."












Glòria: "Em va sorprendre que els meus companys també volguéssin participar fent-se una fotografia amb el meu marc. Trobo que va ser molt gratificant."




Autoretrat pictòric de la Mariona:











Mariona: "Per fer el meu autoretrat em vaig basar amb els retrats pop de l'Andy Warhol. Cada requadre representa una petita part de com soc."






Exercicis sobre el tema de l'autorepresentació fets al Grau d'Educació Infantil durant el curs 2012/2013 dins la matèria Ensenyament i Aprenentatge de l'Educació Visual i Plàstica:

L'Ester, de 23 anys, s'autoretrata amb aquest llibre de 23 pàgines. Cada pàgina està dedicada a un any de la seva vida, i en ella apareix una fotografia de l'Ester acompanyada d'un ésser estimat. Al costat de la fotografia, es pot llegir un text redactat per la persona que surt a la fotografia i dedicat a l'Ester. És un autoretrat, a través de la mirada dels altres, del qual podeu veure una mostra:








Noelia s'autoretrata amb la tècnica de l'assemblage, inspirant-se en les escultures de Ripollés.

Ripollés

Noelia: "És una representación de mí misma cuando era pequeña, una niña alegre y presumida. Desde siempre me han fascinado las esculturas de Ripollés. Era una oportunidad para crear una escultura de ese estilo. Me encanta su alegría en las formas, y los colores alegres y vivos que utiliza. Quería dar a conocer a mis compañeros/as este autor tan significativo para mí, ya que es de mi tierra. La técnica del assemblage es muy creativa y me ayuda a expresar lo que quiero. Además, es una técnica económica, ya que potencia la reutilización de los objetos."


Exercici sobre el tema de l'autorepresentació fet al Grau d'Educació Primària durant el curs 2010/2011 dins la matèria Ensenyament i Aprenentatge de l'Educació Visual i Plàstica:


Eva s'autoretrata a partir de la descripció que altres persones fan d'ella:



Exercicis sobre el tema de l'autorepresentació fets al Grau d'Educació Infantil durant el curs 2011/2012 dins la matèria Ensenyament i Aprenentatge de l'Educació Visual i Plàstica:


Judit fa servir un programa de retocs d'imatges per a representar-se en diferents accions quotidianes que formen part de la seva rutina diària:






Teresa s'autoretrata a partir de la seva silueta i les fotografies dels seus millors records:








Laia ens mostra amb el seu video l'anhel de trobar-se a un mateix: