ENTORN NATURAL

Exploració, amb mitjans plàstics, de la relació entre la identitat individual i /o col·lectiva i l'indret. Paisatge, entorn, natura.

Treball sobre l'entorn natural fet per estudiants del Grau d'Educació Primària durant el curs 2015/2016 a la matèria Ensenyament i Aprenentatge de l'Educació Visual i Plàstica:

Mireia: sèrie fotogràfica de sensibilització social sobre la conservació del medi ambient.








Treballs sobre l'entorn natural fets per estudiants del Grau d'Educació Primària durant el curs 2014/2015 a la matèria Ensenyament i Aprenentatge de l'Educació Visual i Plàstica:


Judith escriu sobre una fotografia del paisatge amb el qual s'identifica, "La Mola".


Amb paraules de Judith: "Com l'Ana Mendieta, també he hagut de deixar el meu poble i venir a viure a Reus, per això la meva idea era fer una obra d'art que reflecteix aquesta enyorança cap al meu entorn. (...) La Mola és la muntanya que tinc davant de casa meva, la que veig cada dia al matí en despertar-me, la meva companya silenciosa en motes situacions. (...) Vaig anar escrivint sobre totes aquelles impressions, sensacions, vivències i experiències... anava recordant moments, somrient per aquells moments bons que he viscut en aquell entorn, però també plorant per aquells moments més desafortunats".


Toni descobreix l'artista Joaquim Mir i, per primera vegada, després de 18 anys sense dibuixar ni pintar, decideix fer un quadre enmig de la natura.





Amb paraules d'en Toni: "Són moltes les vegades que em poso la roba i les botes per anar a córrer pels camins que pugen i baixen les muntanyes del Vendrell. Acostumo a fer un recorregut circular en el qual n'hi ha, aproximadament, 16 kilòmetres. Una vegada decidit a pintar aquelles muntanyes, vaig pensar que podia agafar la motxila amb les pintures i fer una excursió fins a dalt. Així podria pintar la muntanya i el poble de El Vendrell des de la visió de pardal. (...) Si alguna cosa he après en aquesta assignatura és que tothom pot ser un artista".


Laia explica, mitjançant una instal·lació (amb fotografies, objectes, textos i el so d'una excavadora de fons), els canvis soferts a "El Mas de Foguet" degut a la construcció massiva d'autovies i carreteres.



En paraules de la Laia: "En un dinar familiar va sorgir el tema de "El Mas de Foguet", un mas que tenia la meva família i on tots hi havíen passat la major part de la infància sobretot els meus avis, tiets i la meva mare. Em va venir la idea d'intentar mostrar la ràbia i la impotència que ens desperta d'haver-ne perdut una bona part i la variació que ha sofert. (...) He après que el primer que ha de tenir clar un autor quan vulgui fer art és que ha de transmetre un missatge als espectadors."


Treball sobre l'entorn natural fet per estudiants del Grau d'Educació Primària durant el curs 2013/2014 a la matèria Ensenyament i Aprenentatge de l'Educació Visual i Plàstica:

Manuel transforma una roca en un cap de drac, Arbolí (Baix Camp) 




Mostra de treballs sobre l'entorn natural fets per estudiants del Grau d'Educació Infantil durant el curs 2013/2014 a la matèria Ensenyament i Aprenentatge de l'Educació Visual i Plàstica:


Treball de land-art de Josefa, sota la inspiració de l'Andy Goldsworthy:










Vídeo de Tània que utilitza la tècnica del bodypainting per expressar els vincles de l'ésser humà amb la natura:




Mostra de treballs sobre l'entorn natural fets per estudiants del Grau d'Educació Primària durant el curs 2012/2013 a la matèria Ensenyament i Aprenentatge de l'Educació Visual i Plàstica:


Treball de land-art de la Carla, sota la inspiració de Nils Udo:

Carla: "Vaig escollir un espai que pogués oferir un gran ventall de possibilitats per tal de jugar amb els diversos elements de la natura. Tenia clar que l'aigua i el reflex del sol havien de ser elements fonamentals. Volia ser capaç de treballar amb la natura, respectant-la i inferint de forma molt simple per tal de ressaltar la seva pròpia bellesa".







Carla: "També vaig fer una seqüència de fotografies on es mostrava la sortida del sol al Delta de l'Ebre. Durant la realització d'aquestes, vaig aprendre a apreciar tota la bellesa d'un dels racons més bonics de Catalunya".






Amanda s'inspira en fotografies d'Elina Brotherus i tracta, mitjançant la tècnica del pastel, el tema del paisatge emocional:



Emoció : SOLEDAT



Sensació: LLIBERTAT




Emoció : DESEMPARAMENT





Sensació : ESPERANÇA i LLIGAMS



Mostra de treballs sobre l'entorn natural fets per estudiants del Grau d'Educació Infantil durant el curs 2012/2013 a la matèria Ensenyament i Aprenentatge de l'Educació Visual i Plàstica:


Clara representa amb aquestes fotografies la seva vinculació a la natura. Es camufla enmig de les formes naturals, identificant-s'hi. El treball preten fer reflexionar a l'espectador sobre si la nostra relació amb la natura és l'adequada o es pot millorar:







Mostra d'intervencions plàstiques a l'entorn fetes per estudiants del  Grau d'Educació Primària durant el curs 2010/2011 a la matèria Ensenyament i Aprenentatge de l'Educació Visual i Plàstica:

L'arbre dels desitjos, intervenció plàstica al jardí de la facultat, amb la participació de tota la comunitat educativa. Idea i realització d'Antonia, Anna i Laura:






Exercici de land-art desenvolupat a la Platja de l'Arrabassada per Antonia, Anna i Laura:




Mostra de treballs sobre l'entorn natural fets per estudiants del  Grau d'Educació Infantil durant el curs 2011/2012 a la matèria Ensenyament i Aprenentatge de l'Educació Visual i Plàstica:

Núria expressa la seva experiència de l'entorn natural mitjançant la tècnica del collage digital a partir de fotografies fetes per ella mateixa:






Cinta, Neus, Gisela i Ariadna interpreten amb ombres xineses l'ambient de la selva:




Mònica crea una indumentària amb elements naturals:




Mar crea la seva proposta d'indumentària amb elements naturals:




Cèlia i Laura restableixen l'harmonia entre l'èsser humà i la natura amb aquest vídeo fet amb la tècnica de l'stop-motion:


Mostra de treballs sobre l'entorn natural fets per estudiants del Grau d'Educació Primària durant el curs 2011/2012 a la matèria Ensenyament i Aprenentatge de l'Educació Visual i Plàstica:


Gerard, amb el seu exercici de land-art, ens convida a valorar i respectar
 la natura:



Albert retroba els seus orígens fusionant-se amb la natura
amb aquesta acció artística:



Edgar construeix un rellotge de sol amb aquest exercici de land-art:






Irina es fon així amb el seu paisatge més íntim i personal
gràcies a la tècnica del fotomuntatge:




Dafne ens proposa un recorregut pels paisatges emblemàtics de la seva vida: