LECTURES RECOMANADES

Bartolomeis, Francesco de: El color de los sentimientos y de los pensamientos. Barcelona, Octaedro, 2001 (segona edició).

L'autor, amb més de 20 anys d'experiència docent a les escoles d'educació infantil de Mòdena, ens presenta la seva visió sobre l'educació artística.
Considera l'art com a representació d'experiències, primer viscudes i després recreades mitjançant l'experimentació amb materials.
Estimula els infants amb activitats motores, poesia, música, narrativa, observació de la natura, etc. Pren com a referents artístics l'art contemporani i la cultura visual en general. Algunes de les estratègies que empra: diàleg constant a classe, exercicis de transferència de llenguatges, reciclatge de materials (assemblage), comentari d'obres d'art, etc. Presenta també un recull d'experiències pràctiques desenvolupades a l'aula sobre temes com: el moviment, els arbres, el retrat i l'autoretrat, etc.



Vallvé Codomí, Lluís: Tiene que llover al revés, Barcelona, Octaedro, 2010.

L'autor es mestre d'educació visual i plàstica a l'escola Arc Iris de Barcelona. Defensa el fet educatiu com una oportunitat per a ser feliç, per a formar persones adaptables, flexibles, crítiques, cooperatives, curioses, respectuoses. Presenta algunes estratègies: despertar emocions i transformar-les en produccions plàstiques, practicar la transferència de llenguatges, despertar la creativitat (fases: observar amb els 5 sentits-experimentar-reflexionar en grup). Recomana l'observació de la natura, de l'art, del patrimoni local (monuments, artistes locals...). Presenta també paradigmes educatius: l'ús de les noves tecnologies per part del professorat, el treball cooperatiu, l'avaluació (de processos, de l'anàlisi crític, de l'autonomia).

No hay comentarios:

Publicar un comentario