ELS OBJECTES I ELS SEUS SIGNIFICATS

Explorar les possibilitats evocadores dels objectes, la seva dimensió simbòlica. Desenvolupar maneres d’apropar-nos al món dels objectes des d’un punt de vista artístic explorant les metàfores visuals, descontextualitzant els objectes animant allò inanimat, canviant les propietats del objectes, etc.

Exercicis sobre el tema dels objectes fets al Grau d'Educació Infantil durant el curs 2014/2015 dins la matèria Ensenyament i Aprenentatge de l'Educació Visual i Plàstica:

Carlota, "EN-COR-GIR": poema visual sobre el contrast entre rics i pobres, atenent al tamany del seu cor. Cor de vaca damunt d'un plat de cartró i envoltat de retalls de diari amb notícies sobre l'actualitat econòmica i social, i cor de pollastre en una safata daurada envoltat de diners (bitllets i monedes).





Amb paraules de la Carlota: "Definiré poesia visual segons Joan Brossa: "la poesia visual no és dibuix, ni pintura, és un servei a la comunicació". Així doncs, és fer servir un objecte per transmetre una idea o emoció. Els objectes canvien de personalitat i es mostren diferents a com els coneixem habitualment. Ens confonen canviant el seu context habitual i la seva relació amb les coses, creant situacions impossibles on no es compleix amb la funció que se'ls pressuposa. Com a tot l'art conceptual, l'obra no està acabada, sinó que l'acaba el receptor. Ens trobem davant d'uns objectes, d'una provocació que ens desperta uns sentiments, unes emocions que ens duen a la reflexió."


Posada en comú del poema visual de Carlota



En la seva obra "La maleta viatgera", Raquel tria i ordena objectes personals per transmetre l'enyorança d'un ésser estimat: "VAGI ON VAGI, I PASSI EL TEMPS QUE PASSI, SEMPRE ET PORTARÉ AMB MI".




En paraules de Raquel: "Em venia de gust tractar aquest tema personal (la mort d'un ésser estimat) i em veia capaç de fer-ho davant els meus companys d'aula. Vaig gaudir molt en la creació de la meva obra perquè vaig plasmar tot el que sento cada dia de la meva vida. M'he mostrat tal com sóc. (...) Tots els materials utilitzats en l'obra eren quotidians. M'he adonat que l'obra és bonica no pel que li poses o per la quantitat d'elements que la composen, sinó pel sentit que se li dóna. He experimentat que una bona obra no és aquella rica en materials, sinó és la que al veure-la t'emociona i reflexa alguna cosa per tu".



Exercici sobre el tema dels objectes fet al Grau d'Educació Primària durant el curs 2011/2012 dins la matèria Ensenyament i Aprenentatge de l'Educació Visual i Plàstica:

Elena recrea, físicament o infogràficament, objectes impossibles a través dels quals proposa un món més just:






No hay comentarios:

Publicar un comentario