IMATGES PER A CANVIAR EL MÓN

Arts visuals i transformació social. Qüestions socials, culturals, de gènere, a través de les arts. Publicitat i contrapublicitat.

Treball sobre el paper de l'art en l'activisme polític fet per estudiants del  Grau d'Educació Infantil el curs 2014/2015  a la matèria Ensenyament i Aprenentatge de l'Educació Visual i Plàstica:

Laia fa una performance sobre les frases masclistes que sentim diariament i que interioritzem.



- "Si tens més d'una talla 38, no cal que deixis el currículum" (dependenta Intimissimi).
- "En las discotecas, las chicas bailan y los chicos miran" (entrenador del gimnàs).
- "Cásate y sé sumisa" (títol del manual de l'arquebisbat de Granada per aprendre a ser lleial al marit).
- "Perdó, en aquesta botiga no tenim talles grans" (dependenta botiga).
- "Les nenes han de ser ordenades i fer bona lletra" (mestra de tercer de primària).
- "El teu pare ajuda a casa?" (amiga).
- "I tu, quan seràs mare?" (cosina).
- "És antihigiènic que no et depilis les aixelles" (home no depilat).
- "Si la mujer aborta, el varón puede abusar de ella" (arzobispo de Granada).
- "Las leyes son como las mujeres, están para violarlas" (Manuel Castelao, president del Consell General de la ciutadania a l'Exterior).
- "Ves a casa a fer el llit. Que es noti que hi ha una dona" (amiga).
- "No pots anar al casament sense talons ni maquillatge" (tieta).


En paraules de la Laia: "Cada cop que una companya de la classe llegia una frase que tenia dins la bossa, jo, amb pintura de color lila, em pintava la cara amb la mà. Amb això volia simbolitzar les marques que ens deixen aquestes situacions, frases i discriminacions. (...) Em va agradar molt veure la resposta que va tenir el grup i em vaig sentir emocionada d'haver pogut transmetre el missatge. (...) Aquesta sessió em va fer arribar a la conclusió que l'art serveix per unir a les persones".



Mostra d'exercicis sobre el paper de l'art en l'activisme polític fets per estudiants del  Grau d'Educació Primària durant el curs 2013/2014  a la matèria Ensenyament i Aprenentatge de l'Educació Visual i Plàstica:


Alba, espot de conscienciació social sobre el tema dels trastorns alimentaris:



Judit, acció artística participativa en contra de l'acumulació de brossa i en defensa del medi ambient:








Maria, espectacle amb llum negra que transmet un missatge social contra les drogues:



Jordi, fotomuntatges sobre el tema de la desigualtat social:






Mostra d'exercicis sobre el paper de l'art en l'activisme polític fets per estudiants del  Grau d'Educació Primària durant el curs 2012/2013  a la matèria Ensenyament i Aprenentatge de l'Educació Visual i Plàstica:


Marta: Petits gestos solidaris, instal·lació al passadís que condueix a l'aula de plàstica.


Marta: "Es tracta de posar en marxa una voluntat diària, humil i continuada de canviar a poc a poc el món més proper amb petits gestos. No tots podem anar a curar ferits i reconstruir pobles sacsejats per terratrèmols, volcans o tsunamis, ni a desactivar camps de mines; però podem anar modificant les nostres actituds i el nostre entorn per aconseguir una societat més cooperativa i sensible a les necessitats dels altres."











Llistat de "petits gestos solidaris" reunits per Marta a partir d'entrevistes a la gent que ha col·laborat en el seu treball:

Caminar sota la pluja si el teu amic no té paraigua.
Pensar que tu ets jo i jo sóc tu.
Agraïr la pluja, el sol, el vent i el fred.
Preparar "tuppers" els caps de setmana perquè puguin prendre els néts.
Ajudar a la meva filla a fer els deures.
Saber dir "m’he equivocat", "ho sento".
Fer un dibuix per regalar.


Anar al cine a veure la película que els agrada als altres.
No jutgar res encara que no entenguis res.
Enviar un "What’s App" en el moment oportú.
Ser puntual.  
Estar content quan guanya el Madrid.
Veure sempre el got mig ple.
Estar de bon humor.
Dir que si i dir que no, de cor.
Dir gràcies quan et serveixen un cafè.
Preparar un dinar sorpresa.
Saber callar i escoltar.
Saber dir el que penses sense ferir.
Fer pensar.
No oblidar dates importants.
Fer regals pensant en el que li agradaria a l’altre i no el que t’agrada a tu.
Fregar els plats quan no et toca.
Escoltar música amb un amic. Un auricular a la teva orella i l’altre a la seva.
Baixar cada dia la brossa.
Regalar temps.
Fer un pastís d’aniversari.
Dir bon dia a l’entrar a classe.
Abraçar.
Somriure.
Plorar acompanyat.
Jugar.
Ensenyar.
Respectar el còdi de circulació.
Llegir-li un conte per anar a dormir al meu nebot.


Andrea: Anorèxia i bulímia, instal·lació al lavabo de dones de la facultat.










Andrea: "He treballat  el tema de l'anorèxia i la bulímia, però vist des de la perspectiva de les persones que pateixen la malaltia."






Núria: "Oliviero Toscani va crear unes imatges molt impactants sobre temes socials per la campanya publicitària de Benetton. Vaig posar-me a pensar sobre la situació actual de l'educació, el perill i retrocés que suposa la llei Wert, i el resultat final va ser aquest fotomuntatge.

La meva pretensió és que aquesta imatge faci reflexionar a qui la vegi, reflexionar sobre tot allò que s'ha anat aconseguint de mica en mica en el sistema educatiu i que, sota cap concepte, hem de deixar que ens prenguin".


Juan Antonio, Hell in the earth. Where do you want to live?, acció participativa 




Juan Antonio: "Mi trabajo consistió en la video-proyección de imágenes y, tras ésta, invitar a la gente a plasmar sus ideas, opiniones, emociones y sentimientos sobre un lienzo viviente (yo mismo) que representaba la sociedad."


Mostra d'exercicis sobre el paper de l'art en l'activisme polític fets per estudiants del  Grau d'Educació Infantil durant el curs 2012/2013  a la matèria Ensenyament i Aprenentatge de l'Educació Visual i Plàstica:


Les fotografies d'Estefania denuncien la tirania dels canons de bellesa estereotipats:





Els cartells de Christel ens adverteixen sobre les conseqüencies del nostre consumisme compulsiu:




Un crit d'alerta de Marta A., Marta C. i Núria contra la contaminació i l'esgotament dels recursos naturals:






Ana Isabel: "Amb aquest assemblage vull fer una crítica a la manca de respecte que la humanitat demostra tenir per la natura. Cada vegada hi han més catastrofes naturals i els espais de la natura són invaits per brossa i desfetes que la gent aboca sense consciència.

Hem de tenir present que la desfeta es pot reciclar, però la natura no, és per això que si seguim sense prendre consciència del mal que estem fent-nos, l'única ombra que podrem obtenir un dia calurós de passeig serà la dels arbres que haurem de construir-nos nosaltres mateixos."





Mostra d'exercicis sobre el paper de l'art en l'activisme polític fets per estudiants del Grau d'Educació Primària durant el curs 2010/2011 a la matèria Ensenyament i Aprenentatge de l'Educació Visual i Plàstica:


Cartells dissenyats per Gisela, manifestos contra la matança d'animals, la contaminació i la deforestació:




Adriana denuncia els excesos del culte al cos amb els seus dissenys contrapublicitaris:




Adriana ens convida a reflexionar sobre els estereotips en qüestions de gènere amb aquest díptic:






Stop-motion d'en Jordi contra el racisme:




Exercici de perfomance fet per Jèssica i Esther Vanesa en favor de la tolerància i la igualtat:






















Mostra d'exercicis sobre el paper de l'art en l'activisme polític fets per estudiants del  Grau d'Educació Infantil durant el curs 2011/2012  a la matèria Ensenyament i Aprenentatge de l'Educació Visual i Plàstica:

Ainhoa i Laia denuncien amb aquest reportatge de ficció la desmotivació del jovent a la nostra societat degut a la manca d'oportunitats:




Melani construeix així la seva cadira solidària:





Sònia denuncia amb el seu cartell la mancança d'infrastuctures relacionades amb les noves tecnologies a la universitat:





Fabrícia vol sensibilitzar a la gent en qüestions medioambientals amb aquest vídeo sobre l'Amazones, un paisatge que ha conegut personalment:




LipDub de Mireia, Alba i Marta en favor de la igualtat:


Exercici de creació d'un díptic natura/rebuig proposat de forma opcional als mateixos alumnes del Grau d'Educació Infantil (curs 2011/2012 ):


Mònica i Montserrat



Raquel i Marion



Mireia, Marta, Alba i Laura



Paula



Mostra d'exercicis sobre el paper de l'art en l'activisme polític fets per estudiants del Grau d'Educació Primària durant el curs 2010/2011 a la matèria Ensenyament i Aprenentatge de l'Educació Visual i Plàstica:


Performance d'Isabel en defensa d'una escola creativa i lliure, sense els lligams que suposa el seguiment del llibre de text i les programacions:



PERFORMANCE from Isabel Moreno on Vimeo.








Treball de Saida sobre la igualtat i contra el racisme:






Treball de Silvia, Fàtima i Sarai contra la intolerància:






Les ombres del passat, treball de Fernando i Joan en contra de la  violència de la guerra i en homenatge a les víctimes.






Graffiti que proposa Daniel en defensa del dret a l'educació:











No hay comentarios:

Publicar un comentario